बिफरको तोबातोबा र थारमुङ्ग्राको कमाल

हेम अधिकारी पोष्ट - खगिन्द्रा खुसी · भदौ २२, २०८१ १०:३९ PM
Cover Image for News

विक्रम सम्वत् २०२२ साल हाम्रो परिवारमा कहिल्यै नबिर्सिने वर्ष रह्यो । म ठिटो केटो थिएँ । हाम्रो घर लुङ्सुङ्दाङ्को गैरीबारीमा थियो । हिउँदको याम थियो । हामी घुर्बिसे पञ्चमीबाट ज्यामिरहरु किनेर ल्याएर खान्थ्यौँ । हाम्रो अलिक लेक भएकाले सुन्तला र ज्यामिर वर्गका फलफुल हुदैनथे । हजुरबासँग कान्छाकाका बस्नुहुन्थ्यो । उहाँहरुको घर आमचोकको फुएँलबारीमा थियो । हाम्रा बुवाहरुका नाम नै आमचोक जाँदा फुएँलबारी जेठा, माइला, साइला, काइला, कान्छा र लुङ्सुङ्दाङ् हुदा गैरीबारी ,जेठा, माइला, साइला, काइला, कान्छा थियो । अहिले पनि पुराना मान्छेहरु हामीलाई त्यही नामले फलानाको छोरो भनेर चिन्छन् । हामी लुङ्सुङ्दाङ्, आमचोक आउजाउ गरिरहन्थ्यौँ । हामीजस्ता केटकेटीलाई ता के थाहा ,ठुला मन्छेलाई पनि घरमा त्यस्तो बज्रपात होला भन्ने अनुमानसम्म थिएन । इलामको पश्चिम चारखोला क्षेत्र इलामका लागि जुम्लाजस्तै थियो । विकास कुन चराको नाम हो थाहा थिएन । इलाम सदरमुकाम र त्यसभन्दा पूर्व दार्जिलिङको प्रभावले अलिक अगाडि नै थियो । हाम्रो चारखोलातिर शिक्षा, स्वास्थ्य, यातायातको विकासको नाम निसान पनि थिएन । पहिलो विद्यालय नै वि सं. २००८ सालमा स्थापना भएको आमचोकको सिंहदेवी प्रा. वि. हो । पछि मा.वि. भएर पहिलोपटक  एस्. एल्. सि. मा २०२२ सालमा समावेश भएको थियो । 

तत्कालीन प्रधानपञ्च टिकाराम ढकालको अगुवाइमा र इलामका धर्म गौतम प्रधानाध्यापक हुदा उहाँको सक्रियतामा तिनताकाको हाईस्कूल बनाइएको हो । हामीलाई श्री सिंहदेवी हाईस्कूल भनेरै पढाइन्थ्यो, लेखाइन्थ्यो र त्यो प्यारो विद्यालयलाई त्यस्तै लेख्न मनलाग्छ । धर्म सरले रामदेव शर्मासरलाई मेची क्याम्पस भद्रपुरबाट ल्याएर विद्यालयको प्रधानाध्यपकको जिम्मा छाडेर आफू निजामति सेवातिर जानुभयो । धर्मसरसँग पछि २०४८ सालको निर्वाचनमा मतदान अधिकृत भएर तोपगाछीको सरस्वती प्रा.वि. मुजुरभिट्टा  मतदानकेन्द्रमा आउदा भेट भएको थियो ।म धेरै पछिको विद्यार्थी भएकाले  उहाँका बारे त्यति धेरै जानिनँ पनि । बुवासँग राम्रै दोस्ती थियो क्यार त्यसबेला हाम्रा घरमा पनि अउनुभयो ।

त्यतिबेला बल्ल हाईस्कूल बनेको हाम्रो चारखोला क्षेत्र प्रचीन युगमै बाँचेको थियो । करिब चेतना शून्य समाज थियो । खेतीपाती, घरगोठमात्र जीविकाका उपाय थिए । पढेगुनेका मान्छे पाउनु तराईमा गुराँसको फूल पाउनुजस्तै थियो । त्यही साल अर्थात् २०२२ सालमा हाम्रा घरमा बिफर पसेको कहिल्यै बिर्सन नसकिने पीडादायी घटना थियो । त्यही सम्झनास्वरुप त्यस सालको आमचोकको ऐतिहासिक शैक्षिक उपलव्धी पनि कोट्याएको हुँ ।

 हाम्रालागि हर्ष र पीडा एकैसाल आए । बिफर कहाँबाट आयो थाहा छैन । हजुरबा डाँडाखोलाका पुरोहित भएकाले हिडिरहनुहुन्थ्यो । हामी हजुरबालाई बा भन्थ्यौँ । बाबुलाई बाबु नै भन्थ्यौँ । धेरै पछि बुवा भन्ने चलन आयो । त्यो कताबाट कसरी आयो मलाई थाहा पनि छैन । हाम्रा मुखमा चैँ बाबु र बा परिवर्तन हुन नसक्ने गरी बसिसकेका थिए । अहिले मैले बुवा भन्नु र लेख्नु, हजुरबा भन्नु र लेख्नु दोस्रोपटक जबर्जजस्ती सिकेको हो । फुएँलबारीमा बालाई बिफरले भेटाएछ । उहाँ ज्वरोले ग्रस्त हुनुभयो । अघिल्लो साल चैतमा हाम्री आमै अर्थात् हजुरआमा बितिसक्नु भएको थियो । हजुरबा साह्रै बिरामी हुँदै गएपछि कान्छाकाका अलिक डराउनुभएछ । लुङ्सुङ्दाङ्बाट बुवाहरुलाई बोलाउनुभयो । बुबाहरु पाँचैभाइ सबै भेलाभएर बस्नुभयो । तिनताकाको जरीबुटी आदिइत्यादि जानेबुझेको ओखतीमुलो गर्नुभयो । बालाई त्यसले छुदैछोएन । दिनदिनै बिरामले च्यप्तै लग्यो । बिसको उन्नाइससम्म पनि भएन । बरु दिनदिनै उँFभो चड्दै गयो । खतराको घन्टी बजेको सबैले अनुमान गरे ।

एककान दोकान मैदान भयो । लौ माइला पुरेतलाई ता अपुर्वीले भेटायो रे भनेर सनसनी भयो । त्यतिबेला हाम्रातिर बिफरलाई अपुर्वी भन्थे । बिफर भनेको ता पछि सुनियो । बा दिनदिनै सिकिस्त हुदैजानुभयो । घरमास्तिर बरको रुख थियो । कोही गाउँलेहरुले त्यहाँ एउटा काठ गाडेर ढुङ्गो झुण्डाएछन् । त्यसलाई थारमुङ्ग्रो भन्थे । अधिकारीका घरमा जान हुदैन, अपुर्वी पसेको छ । त्यसैले बरका फेदमा बाटामा थारमुङ्ग्रो गरेको छ भन्थे । त्यो कुरा चैतबैसाखको हुरीजस्तै फैलियो । त्यसदेखि डराउने आएनन् । नडराउनेहरु आउदैजाँदै गरे । ओल्लो गाउँ पल्लो गाउँ सबै त्राही त्राही भयो । हुदैजादा बाको बाँच्ने आस हराउदै गयो । बुवाहरु पाँचैजना,आमाहरु भ्याउनेजति जम्मा भएर बस्नुभयो । जेठीफुपू र फुपाजु आउनुभयो । कान्छी फुपू पनि आएर बस्नुभयो । उहाँ निकै कडा हुनुहुन्थ्यो । छिछिदुर्दुर् गर्ने गाउँलेहरुलाई “समस्या सबैकहाँ पर्नसक्छ । भगवानले नदेखेको काहीँ हुदैन । अभर परेकाबेला धेर नगर्नू” भनेर थर्काउनु हुन्थ्यो । 

गाउँका एकाध शक्तिशालीहरुले थर्कमान पार्न खोज्थे । गाउँमा दोहोरो थर्कमान थियो । एउटा ता डाँडाखोलाका नाम चलेका पुरेहित “माइला पुरेत बा” बिरामी हुदा कसरी नजानू ! फेरि हाम्रो परिवार पनि निकै ठुलो र समाजमा परिआउँदा जस्तोसुकै सहयोग गर्न पनि पछि नहट्ने खालको थियो । त्यसैले नजानुपनि समस्यै भएको थियो । अर्को भने गाउँका जान्नेसुन्ने बुज्रुक भनाउदा कसैले थारमुङ्ग्रो गरेर आउजाउ गर्न प्रतिबन्ध लाएका थिए । त्यो बेलासम्म हाम्रा ठाउँतिर त्यस्ताको निकै हाइदुहाइ  थियो । महामारीबाट बँच्न जोगिनुपर्ने रहेछ तर हाम्रो त्यो बेलाको चेतना लगभग शून्य समाजमा त्यसरी चेतना जगाउने कुरै थिएन । कसैलाई त्यो तरिकै थाहा रहेनछ । 

लुङ्सुङ्दाङ् र लामिछाने गाउँतिरका कति गाउँलेहरु जुकेनी खेतको सिरानको कुलाको बाटोबाट आउजाउ गर्थे । पश्चिमतिरकाहरु तलतिरबाट आउजाउ गर्थे । पौडेल गाउँकाहरुलाई सबैले माइलामामा भन्ने गरेका पौडेल माइला हाम्रा छिमेकीले  परेका बेला सहयोग गर्नुपर्छ भनेर थुम्थुम्याउनु भएको थियो । कति ता डराएर आउजाउ नै गरेनन् । धेरै भने बिहान, बेलुका, राति मिलाएर आउजाउ गर्थे । बिरामले च्यापेर बा नबाँच्ने अवस्था भएपछि कसैले त्यो थारमुङ्ग्रो उखेलेर फ्याँकिदिएछ । त्यसले पनि एकखालको सनसनी फैलियो । तर छिछिदुर्दुर् गर्नेहरुको संख्या थोरै थियो अझ भनौँ सकिइसकेको थियो । जति भए पनि प्रभाव चैँ डराउनेलाई अलेली  पार्थे । व्रmमशः उनीहरुको केही लागेन । युवाहरु पनि सरसहयोगमै जुटेकाले गाउँलेहरुको पाखुरे शक्तिले जित्तै लग्यो । बुवा आमाहरु आमचोक गएपछि लुङ्सुङ्दाङ् हाम्रा घरमा हामी केटाकेटीमात्रै रह्यौँ । हामीलाई पनि कार्की बाहरु आएर खबरदार पारी आमचोक घरमा आउजाउ गरौला ! अपुर्वी सारेर ल्याउला ! भनेर दिनहूँ खै गरिरहनुहुन्थ्यो । हामी भने पालैपालो बेलुका राति जान्थ्यौँ र बिहानीपख घर आउथ्यौँ । हाम्रा गाउँमा दोकानघर बा सबैका अभिभावकजस्तै हुनुहुन्थ्यो । उहाँको राम्रै हैकम चल्थ्यो । घरमा आएर आमचोक बा घर नजान भनिरहनुहुन्थ्यो । अहिले सम्झिँदा उहाँ धेरै सचेत हुनुहुदोरहेछ । त्यो महामारी सरुवा रोग भएकाले जोगिनुपर्ने नै रहेछ तर हामीलाई त्यस्तो चेतना पलाएकै थिएन । 

एकदिन दोकान घर बा आएर आमचोक बाबुआमा भएठाउँमा गएर अपुर्बी लिएर आउला भनेर निकै कडागरी खै गर्नुभयो । म पनि दशवर्षको ठिटो बडी आइजाइ गरिरहन्थेँ । अलिक झोँक चलेछ । बा फिर्नलाग्दा पछाडि गएर “बा म भोलि बिहानै आमचोक बाघर गएर तपाईँकहाँ आउँछु है” भनेँ । मेरो छुल्याइँ कुरो बाले सुनिहाल्नुभएछ । फर्किएर “ए बजिया के भनिस् अरे” भनेर बाङ्गे लौराले छोपिहाल्नुभयो । मेरो पालो खुरुरुरु कुदेर पल्लापट्टि बडाबाका खोल्मामा चडेर परालका भारीका विचमा सास दबाएर लुकेँ । बा एकछिन् यताउति खोजेर कराउँदै फिर्नुभयो । उहाँको नाति चन्द्र मेरो साथी थियो । बा गएपछि म हाँस्तै दिदीहरु भएठाउँमा आएँ । किन छुल्याइँ गरेको भनेर दिदीहरुले कराए । पछि मैले बुझेपछि बाको खैगराइलाई सम्मान गरेँ र मेरो ठिटौलेपनलाई सम्झिएर मन अमिलो पनि भयो ।

गाउँघरमा मायामोह सघाउपघाउ धेरै नै हुन्छ । त्यसमाथि पनि तिनताकाको गाउँले जीवन साच्चै एकआपसमा मिलेर बसेको हुन्थ्यो । केटाकेटीमात्र भएकाले गाउँका बा, आमा आएर हामीलाई हेरचाह गरिरहनुहुन्थ्यो । कान्छाबाका छोरा काकाहरु ,पोख्रेल ठुलाबाका घरबाट र सुबेदी मावलीबाका घरबाट अनि डाँडाघरे कार्की बाका घरबाट साह्रै सघाउपघाउ भयो । उहाँहरु छिमेकी हुनुहुन्थ्यो । हामी केटाकेटीमात्र भएकाबेला उहाँहरु सहारा हुनुभयो । आपतमा परेको परिवार भनेर  हामीप्रति सहानुभूति पनि थियो । बेलुकीपख भएपछि को आउनुहुन्छ भनेर हामी बाटो हेर्थ्यौँ ।

यस्तै हुँदाहुँदै आमचोक घरमा बा बित्नुभयो । महामारीले बितेकालाई जलाउनुहुँदैन भन्ने बुझाइ रहेछ । बाले नै पनि चेत हुँदैखेरि माथि लुङ्सुङ्दाङ्का सिरान घर्तेडाँडाका थाप्लामा राखिदिनू भनेर छोराहरुलाई अराउनुभएको रहेछ । बा लुङ्सुङ्दाङ्का घरमै जन्मी हुर्की गरेर पछि आमचोकको फुएलसँग बारी किन्नुभएको थियो । आफू हुर्केबडेको ,खाएखेलेको ,घरगोठ गरेको ,घाँसदाउरा गरेको वन भएकाले बालाई त्यसको मोह असाध्यै रहेछ । कहिलेकाहीँ आमचोकबाट आएर मलाई हातमा समाएर त्यता हुदै गोठ राख्ने लेकतिर घुमाउन पनि लानुहुन्थ्यो । बुवाहरुले दाउरा चिरेका ठाउँतिर पनि लानुहुन्थ्यो । हाम्रो घाँसदाउरा गर्ने वन त्यही थियो । अहिले काकाहरुका छोरा , भाइहरु मलाई बाको चिहान देखाउन लैजानू भनेर ढिपी गर्दैछन् । मौका मिलाएर लैजाऊँला भनेको छु ।  त्यही घर्तेडाँडाका थाप्लामालगेर चिहान बनाएर राखिदिनू भन्ने उहाँको इच्छा अनुसार नै बुवाहरुले गरिदिनुभयो । त्यहाँ जान आमचोकबाट ठाडो उकालो जानुपर्छ । 

ठाडो बाटो भँडारी चौर हुदै डाँडातिर लास हिँडाउनुभयो । डराउने मलामी गएनन् नडराउने गए । मलामी नजान र डाँडामा नलान पनि कतिले नभनेका  भने होइनन् । त्यो वनमा लान कसले रोकेर रोकिन्थ्यो र ! त्यसरी थर्काउने थोरै अर्थात् एक दुईमात्र थिए । तिनका थर्काइ पनि कुनै काम नलाग्ने कमजोर भैसकेका थिए । किनभने महामारी फैलिएर जसकहाँ पनि समस्या हुनसक्छ भनेर सबै गाउँलेहरु सचेत भएका थिए । सरसहयोग ,भरथेगका लागि एकजुट भएका थिए । कडा अवरोध गरेर रोक्नसक्ने हिम्मत कसैको थिएन । गाउँले युवा कम्मर कसेर सहयोगमा जुटेका थिए । तिनताका अहिलेजस्तो सरुवा र महामारीबाट कसरी बँच्ने भन्ने चेतना थिएन । हुन त बिफरजस्तो घातक सरुवा रोगबाट अलग्गै बस्नु नै श्रेयस्कर रहेछ । तर आ–आफ्नो समाजको चेतनाको स्तर अनुसार व्यवहार हुने नै भयो । राम्ररी सम्झाइ बुझाइ गरेर के कसो गर्ने भन्ने जानेबुझेर समस्यासँग जुध्ने उपाय अपनाउनुभन्दा जान्नेसुन्ने केही ठुलाठालुले थर्काएरै ठिक पार्ने चेतना रहेछ । त्यो सामाजिक चेतनाको कुरा हो, व्यक्तिको गल्ती वा दोष भने होइन । त्यस्तो गाउँघरको परम्परागत शैली कमजोर भएर त्यसको त्यान्द्रोमात्र बचेकाले त्यति गतिलो काम गरेन । महामारीसँग जुध्न समाज एकजुट हुदैगयो ।

    बा ता बितिहाल्नुभयो तर घरमा बिफरको बिगबिगी झन् बढेर खपिनसक्नु गर्न थाल्यो । बाका सबै छोरा, बुहारी ,छोरीज्वाइँ, बहिनीज्वाइँ भेलाभएर काजक्रिया सुरु भयो । काजक्रियामा आफ्नै परिवार ठुलो भएकाले घन्चमन्च नै थियो । जेठा फुपाजु पण्डित तारानाथ पौडेल कम्मर कसेर लाग्नुभयो । गाउँघरका मानिसहरु, इष्टमित्रहरु पनि आउनेजाने गरे । केही मानिसहरुमात्र डराए । महामारीदेखि डराउनु पनि अस्वाभाविक रहेनछ । त्यो ता धेरै पछि थाहा भयो । हामी घरबाट लुकीछिपी आउजाउ गरिरहन्थ्यौँ । बाबुआमा सबै भएठाउँमा केटाकेटी नपुगी कसरी सक्छन् र ! बिफरको आक्रमणभने अझ तिब्र बन्यो । हाम्रै घरमा साइला काकाको चारवर्षको छोरो मधुलाई लगिछाड्यो । हाम्री कान्छी बहिनी हीमा र साइलाकाकाको काखको छोरो दिनेशलाई साह्रै पारेर छोड्यो । अहिले पनि उनीहरुका अनुहारमा बिफरका दाग छन् । काजव्रिmयामा बसेका ज्वरोले भक्रन नै भए । गाउँघरमा तबाही मच्चायो । धेरै जनाको जीवनलीला समाप्त पारिदियो । लामिछाने हजुरबाका भन्जाहरुका घरमा गनुनगर्नु गर्यो ।

लुङ्सुङ्दाङ्मा पनि धेरै तबाही मच्चायो । बरझाँगे कार्की बडाबाकहाँ निकै धेरै क्षति गर्यो । अरु पनि धेरै घरमा पस्यो । आमचोक पनि धेरैतिर पीडित भयो । यसरी गर्नुनगर्नु गरेकाले त्यो बिफरको पीडालाई हाम्रो परिवारले बिर्सन सक्तैन । गाउँघरमा पनि त्यो पीडाले सधैँ घोचिरहन्छ । अब ता त्यो दर्दनाक कथा पुस्तान्तरण पनि हुदैछ । हाम्रै परिवारका नयाँ पुस्ताहरुले त्यो घटनालाई राम्ररी बुझेका पनि छैनन् ।

रातोदिन रमितेको ओरालो उकालो हिडेको, तल चाम्लिङ्का घरबाट उँधो नसुवा खोलातिर लागेपछि डरले मुटु कामेको र बाटा छेउका ढुङ्गा मुढा र रुखबुटाहरु भूत बनेर आपूmतिर आउदा धाइफल दिएर खोला दाहालका घरमा पुगेरमात्र सजिलो गरी सास फेरेको जस्ता बिफरका कारणले पाएका सास्ती मनमस्तिष्कमा अहिले पनि झलझली आउदारहेछन् । त्यसैले त्यो ठाउँभन्दा तल तराईमा बसिरहँदा पनि त्यस कुराले घच्घच्याइरहेर यो लेख्ने अवस्थासम्म पु¥यायो । 

मुजुरभिट्टा, तोपगाछी , झापा

माघशुक्ल अष्टमी, बाको श्राद्धका दिन

२०४२

ट्यागहरू:
सहित्य literature samachar sahitya nepalisahitya
टिप्पणीहरू
User
यहाँ अझै कुनै टिप्पणी छैन। यस पोस्ट सम्बन्धी कुनै टिप्पणी भए माथिको फर्ममा टिप्पणी थप गर्नुहोस गर्नुहोस्।
सम्बन्धित पोस्टहरू
तिते फापरको रोटी
तिते फापरको रोटी
हेम अधिकारी पोष्ट - खगिन्द्रा खुसी - मङ्गलबार ३ सेप्टेम्बर २०२४
द्रोण सर अब समाजको सम्पत्ति
द्रोण सर अब समाजको सम्पत्ति
कृष्ण धरावासी पोष्ट - खगिन्द्रा खुसी - बिहिबार २२ अगष्ट २०२४
माईपोखरीको सेरोफेरो
माईपोखरीको सेरोफेरो
डा.गोपीकृष्ण खतिवडा पोष्ट-दिलिप घिमिरे - बुधबार १४ अगष्ट २०२४